Zajęcia terapii taktylnej z uczniami posiadającymi orzeczenie do kształcenia specjalnego
Obszar tematyczny |
|
---|---|
Typ zasobu | Inne |
Tytuł | Zajęcia terapii taktylnej z uczniami posiadającymi orzeczenie do kształcenia specjalnego |
Etap edukacyjny |
|
Opis |
Metoda neurokinezjologicznej terapii taktylnej pełni istotną rolę w stymulacji rozwoju dzieci z różnymi wyzwaniami. Dzięki sile uaktywniania naturalnych mechanizmów wspierających funkcjonowanie systemu ciało-mózg może być skutecznie wykorzystywana podczas pracy z: porażeniami mózgowymi, autyzmem, zachowaniami agresywnymi, lękami i fobiami, opóźnieniami w rozwoju umysłowym, nadpobudliwością psychoruchową, trudnościami w nauce, zaburzeniami mowy. Podczas pracy z poszczególnymi zaburzeniami stymulowane są receptory znajdujące się w skórze i optymalizowane jest funkcjonowanie układu nerwowego. Praca stymulująco-terapeutyczna ukierunkowana jest na specyficzne właściwości rozwoju psychoruchowego, charakterystyczne dla poszczególnych zaburzeń. |
Autor | Maria Kuprianowicz |
Zgłoszone przez | Anna Arciszewska / Anna Krawczuk |