Wspomaganie rozwoju szkół i placówek
Forma doskonalenia | wspomaganie rozwoju szkół i placówek |
---|---|
Obszary edukacyjne |
|
Tytuł | Wspomaganie rozwoju szkół i placówek |
Opis |
Wspomaganie rozwoju przedszkoli, szkół i placówek realizowane przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach w roku szkolnym 2016/2017
W bieżącym roku szkolnym do programu Procesowe wspomaganie rozwoju szkół przystąpiło 55 szkół i placówek oświatowych. W ramach programu oferujemy:
Etapy wspomagania szkół i placówek: I. Przeprowadzenie diagnozy potrzeb w sposób i na zasadach uzgodnionych z dyrektorem szkoły/placówki: - określenie stanu wyjściowego, - ustalenie podziału odpowiedzialności, - zdiagnozowanie aktualnej sytuacji, - wyznaczenie kierunków rozwoju szkoły/placówki. II. Przygotowanie planu wspomagania: - ustalenie celów i harmonogramu działań, - przyjęcie planu wspomaganiado realizacji. III. Realizacja działań w procesie wspomagania: - organizacja i realizacja zaplanowanych działań, - monitorowanie realizacji działań. IV. Podsumowanie procesu: - ocena skuteczności podjętych działań, - sformułowanie wniosków i rekomendacji. W ramach realizacji programu możliwe jest uruchomienie sieci współpracy i samokształcenia dedykowanych konkretnym grupom nauczycieli. Zasady wspomagania szkół i placówek oświatowych przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach: 1. Każda szkoła uczestnicząca w procesie wspomagania rozwoju szkoły, przekazuje do CENSuwałkach na każdy rok szkolny kartę zgłoszenia do wspomagania. Zgłoszenia są rejestrowane przez sekretariat CEN w Suwałkach. Zgłoszenie jest wymagane na każdy rok szkolny, również w przypadku kontynuacji wspomagania. 2. W każdej wspomaganej szkole/placówce, w miarę możliwości na początku roku szkolnego, jest zapewniona pomoc w przeprowadzeniu diagnozy potrzeb szkoły/placówki obejmującej m.in. wywiad z dyrektorem, warsztat diagnostycznyradą pedagogiczną oraz analizę dostępnych dokumentów, np. sprawozdanie ze wspomagania w poprzednim roku szkolnym (rekomendacje), plan nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły, raport z ewaluacji zewnętrznej/wewnętrznej, wyniki egzaminów zewnętrznych itp. 3. Na każdy rok szkolny przygotowywany jest plan wspomagania szkoły/placówki zawierający: wyniki diagnozy potrzeb, cele do zrealizowania w danym roku szkolnym, planowane efekty wspomagania oraz harmonogram działań. 4. Opracowany plan wspomagania szkoły/placówki podpisany przez dyrektora szkoły/placówki i osobę wspomagającą trafia do wspomaganej szkoły oraz do CEN w Suwałkach. 5. Umowa w zakresie organizowania i prowadzenia wspomagania szkoły/placówki oświatowej– jeśli taka jest zawarta – jest podpisywana w miarę możliwości do 30 września przez dyrektora wspomaganej szkoły/placówki i dyrektora CEN w Suwałkach. Wysokość kwoty za wspomaganie zawarta w umowie jest ustalana indywidualnie dla każdej umowy i wynika z podpisanego planu wspomagania szkoły/placówki. Koszty związane ze wspomaganiem są ponoszone zgodnie z umową. 6. Jeżeli szkoła nie podpisuje ww. umowy dyrektor szkoły/placówki uzgadnia kosztyosobą wspomagającą szkołę każdorazowo w przypadku realizacji warsztatów, seminariów i szkoleń wynikających z planu wspomagania. 7. Osoba wspomagająca wspólnie z dyrektorem szkoły/placówki monitoruje realizację działań ustalonych w planie wspomagania. 8. Osoba wspomagająca wraz z dyrektorem szkoły/placówki i zespołem nauczycielskim/radą pedagogiczną na zakończenie wspomagania dokonuje podsumowania procesu wspomagania, sporządza, w miarę możliwości do 15 czerwca, sprawozdanie zawierające wnioski i rekomendacje oraz podpisuje je wrazdyrektorem szkoły/placówki. |
Instytucja organizująca | Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach; ul. M. Reja 67 B, Suwałki, tel. 87 567 03 28, e-mail cen@cen.suwalki.pl |
Miejsce realizacji | Szkoły i placówki oświatowe |
Obszar działania |
|
Termin rozpoczęcia | 2016-09-01 |
Adresaci | nauczyciele i dyrektorzy przedszkoli, szkół i placówek |
Organizator/ osoba do kontaktu | Lidia Kłoczko, Jarosław Cezary Słabiński |
Koszt | Płatny |