Scenariusz zajęć wychowawczych z elementami socjoterapii – blok tematyczny: ”Poznaj siebie, poznaj mnie. Bądźmy bliżej siebie”
Obszar tematyczny |
|
---|---|
Typ zasobu | Scenariusze |
Tytuł | Scenariusz zajęć wychowawczych z elementami socjoterapii – blok tematyczny: ”Poznaj siebie, poznaj mnie. Bądźmy bliżej siebie” |
Etap edukacyjny |
|
Opis |
Blok zajęć, którego celem jest poznanie samego siebie, otwarcie na innych i integracja grupy. Uświadomienie sobie własnych potrzeb, mocnych i słabych stron. Uczenie się mówienia w grupie o potrzebach i słuchania grupy. Integracja i współdziałanie, tworzenie więzi w grupie. Zadania dostosowane do możliwości rozwojowych i poznawczych dzieci, nastawione na realizację ich zaburzonych potrzeb. Zastosowany szeroki wachlarz metod i form, docierający do różnych ośrodków percepcji dziecka. Sposób prowadzenia zajęć ukierunkowany na budowanie więzi, spontaniczność, pokonywanie barier, w dobrej, spokojnej i pełnej zaufania atmosferze. Terapeutyczna rola gry- dramy, ekspresji plastycznej, ruchu, śmiechu, relaksu – jako gwarant pokania lęków, nieśmiałośći, wycofania. |
Autor | Beata Jacewicz-Jakonczuk |
Zgłoszone przez | Anna Arciszewska / Anna Krawczuk |