INDYWIDUALNY PROGRAM WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA PIĘCIOLETNIEGO Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU LEKKIM
Obszar tematyczny |
|
---|---|
Typ zasobu | Scenariusze |
Tytuł | INDYWIDUALNY PROGRAM WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA PIĘCIOLETNIEGO Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU LEKKIM |
Etap edukacyjny |
|
Opis |
Zaprezentowany indywidualny program wczesnego wspomagania rozwoju dziecka stanowi cenne źródło informacji na temat przykładowych zajęć, które możemy przeprowadzić z dzieckiem pięcioletnim z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Okres jego realizacji przewidziany jest na okres jednego roku. Autor programu wskazuje na jego cele ogólne, metody pracy z dzieckiem pięcioletnim, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, a także na szczegółowe działania z zakresu motoryki dużej, motoryki małej, percepcji wzrokowej, rozwoju mowy, sprawności manualnej, sprawności grafomotorycznej, kondycji ruchowej oraz zachowań społecznych i emocji. |
Autor | Janusz Rusaczyk -pedagog kulturoznawca, oligofrenopedagog, |
Zgłoszone przez | Grażyna Łaniewska |