Działania w projekcie
W każdej z dwóch edycji zaplanowano następujące zajęcia dla uczniów:
dla klas I i/lub II
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki;
- zajęcia rozwijające kompetencje z języka angielskiego;
dla klas III
1) zajęcia wspomagające uczniów w przygotowaniu do matury z matematyki w zakresie podstawowym:
- zajęcia dydaktyczne;
- „noce maturalne”;
2) zajęcia rozwijające uzdolnienia matematyczno-przyrodnicze, wspomagające uczniów w przygotowaniu do matury w zakresie rozszerzonym z matematyki, z biologii, geografii oraz z fizyki lub chemii, a także zajęcia rozwijające kompetencje z języka angielskiego;
dla klas I-III - zajęcia rozwijające kompetencje z języka francuskiego;
Uczniowie z klas II mogą rozwijać swoje zainteresowania poznawcze poprzez udział
w projektach naukowo – badawczych:
- „Poznaję mój świat, czyli bliżej biologii” dla uczniów realizujących biologię w zakresie rozszerzonym;
- „Matematyka jest wszędzie” dla uczniów realizujących matematykę oraz informatykę lub fizykę w zakresie rozszerzonym;
- Eksperymentujemy ze skałami” dla uczniów realizujących geografię w zakresie rozszerzonym.
Projekty naukowo-badawcze łączą zajęcia stacjonarne w szkole z ofertą edukacyjną zarówno lokalnych, jak i pozamiejscowych instytucji oraz uczelni wyższych (w każdym z projektów zaplanowano wyjazdy i wycieczki).
Wszyscy uczestnicy (z wyłączeniem grup z projektów naukowo-badawczych) biorą udział w zajęciach warsztatowych:
- rozwijających efektywne techniki uczenia się oraz kreatywne myślenie;
- uwrażliwiających na równość szans ze względu na płeć.
Uczestnicy z klas III objęci są grupowym i/lub indywidualnym doradztwem edukacyjno-zawodowym.
Zainteresowani nauczyciele podnoszą swoje kompetencje poprzez udział w następujących zajęciach warsztatowych/ szkoleniach:
- stosowanie informacji zwrotnej w procesie nauczania;
- stosowanie metod coachingowych w pracy z uczniem;
- wykorzystanie e-podręczników i strategii wyprzedzającej, wspomagających proces nauczania oparty na metodzie eksperymentu:
- wykorzystanie narzędzi TIK w procesie dydaktycznym.