O projekcie
Celem planowanych zmian jest urealnienie samodzielnego eksperymentowania przez uczniów jako pełnowartościowej metody uczenia się. Uczeń samodzielnie bądź z pomocą nauczyciela będzie przeprowadzał krótkie doświadczenia a także długoterminowe badania i obserwacje. Program zawiera zróżnicowane eksperymenty i doświadczenia o różnym stopniu trudności i złożoności. Uczeń powinien nauczyć się stawiać pytania badawcze, formować hipotezy, projektować doświadczenia i eksperymenty, prowadzić obserwację, dokonywać prostych pomiarów, prezentować wyniki prac, prowadzić dyskusje czy wyciągać wnioski. Jednocześnie uczniowie będą poznawać nazwy podstawowych pojęć chemicznych, biologicznych i fizycznych w języku angielskim. Poznaną terminologię będą utrwalać poprzez rozwiązywanie zadań interaktywnych umieszczanych na platformie e-learningowej.
Zadania programu:
- wzbudzenie zainteresowań naukami przyrodniczymi: biologia, chemia, fizyka, geografia,
- dostosowanie treści nauczania do poziomu intelektualnego i emocjonalnego uczniów,
- motywowania do rozwiązywania w sposób twórczy problemów,
- stwarzanie warunków do optymalnego rozwoju uczniów,
- zapewnienie warunków do uczenia się języka obcego poprzez uczenie się wyspecjalizowanych treści,
Cel główny programu:
- kształtowanie pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijanie ciekawości w poznawaniu otaczającego świata,
- umożliwienie poznania świata poprzez obserwację, samodzielne wykonywanie eksperymentów,
- ukierunkowanie uzdolnień,
- rozwinięcie potencjalnych możliwości i mocnych stron ucznia,
- wyłonienie zdolności specjalnych ucznia związanych z naukami ścisłymi,
- rozbudzanie potrzeby uczenia się przedmiotów ścisłych w języku angielskim.