Dodana: 9 październik 2018 23:56

Zmodyfikowana: 10 grudzień 2018 10:24

STAWIAM NA ROZWÓJ – podniesienie jakości kształcenia ogólnego w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem

Projekt „STAWIAM NA ROZWÓJ – podniesienie jakości kształcenia ogólnego w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem” realizowany w okresie od 01.09.2017 do 31.10.2018 w partnerstwie z M. Łomża oraz Łomżyńskim Centrum Rozwoju Edukacji w Łomży dedykowany był siedmiu szkołom z terenu M. Łomża:

  • Szkoła Podstawowa nr 10 im. Jana Pawła II w Łomży, ul. Niemcewicza 17 (w tym Publiczne Gimnazjum nr 2 włączone do Szkoły Podstawowej Nr 10)
  • Szkoła Podstawowa Nr 4 im. Generała Władysława Andersa w Łomży, ul. Kierzkowa 7
  • Szkoła Podstawowa nr 9 w Łomży, ul. Księżnej Anny 18 (w tym Publiczne Gimnazjum Nr 8 włączone do Szkoły Podstawowej Nr 9)
  • Szkoła Podstawowa nr 5 im. Stanisława Staszica w Łomży, ul. Polna 40A
  • Publiczne Gimnazjum nr 6 im. Tadeusza Kościuszki w Łomży, ul. Feliksa Bernatowicza 4
  • Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 8 w Łomży, ul. Nowogrodzka 4 (w tym Publiczne Gimnazjum Specjalne Nr 7 włączone do Szkoły Podstawowej Specjalnej Nr 8)
  • Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Noblistów Polskich w Łomży, ul. Władysława Stanisława Reymonta 9 (przekształcone w Szkołę Podstawową Nr 1 w Łomży)

Celem głównym projektu było podniesienie jakości kształcenia ogólnego do końca 10.2018 roku w zakresie kształtowania i rozwijania kompetencji kluczowych uczniów oraz w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem w 7 szkołach z terenu M. Łomża poprzez objęcie wsparciem 364 uczniów (207K/157M), w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i uczniów z niepełnosprawnością oraz uzupełnienie kwalifikacji zawodowych 165 osób (138K/27M) kadry pedagogicznej ww. szkół w tym zakresie.

W ramach projektu uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych i klas I-III szkół gimnazjalnych otrzymali zindywidualizowane wsparcie dostosowane do ich specyficznych potrzeb, w tym m.in. doradztwo edukacyjno-zawodowe, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z zakresu matematyki, fizyki, chemii, biologii i języka angielskiego, zajęcia rozwijające postawy i umiejętności przedsięborcze, inicjatywność, innowacyjność i kreatywność oraz pracę zespołową i umiejętność uczenia się, a także zajęcia specjalistyczne dla uczniów, w tym: korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne oraz zajęcia o charakterze terapeutycznym metodą: integracji sensorycznej, EEG Biofeedback oraz trening umiejętności społecznych i trening zastępowania agresji. Kadra nauczycielska ww. szkół objęta zostanie cyklem szkoleń podnoszących kwalifikacje zawodowe w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem.

Dodatkowym rezultatem projektu było opracowanie KONTENTÓW DO ZDALNEJ NAUKI - scenariuszy zajęć lekcyjnych prowadzonych w oparciu o zasoby internetu, do wykorzystania zarówno przez kadrę dydaktyczną do wsparcia procesu nauczania w klasach IV-VIII szkoły podstawowej jak i samodzielnego korzystania przez ucznia w domu. Łącznie w projekcie „STAWIAM NA ROZWÓJ – podniesienie jakości kształcenia ogólnego w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem” opracowano 50 pakietów po 3 scenariusze każdy z nich z zakresu prowadzonych w projekcie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych:

  • matematyki - 16 zestawów
  • chemii - 6 zestawów
  • fizyki - 6 zestawów
  • biologii - 6 zestawów
  • języka angielskiego - 16 zestawów

W okresie realizacji projektu „STAWIAM NA ROZWÓJ – podniesienie jakości kształcenia ogólnego w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem” dodatkowo w ramach równolegle realizowanego przez Fundację BFKK projektu „KOMPETENCJE CYFROWE BIAŁOSTOCKIEJ MŁODZIEŻY  kluczem do sukcesu i trafnych wyborów edukacyjno-zawodowych” opracowano 24 pakiety do ww. przedmiotów oraz do zajęć z geografii.

 

W celu bezpłatnego udostępnienia wszystkim zainteresowanym opracowanych w ramach obu projektów materiałów dydaktycznych poniżej zamieszczono pliki do pobrania.

Licznik odwiedzin

Odwiedzana: 1