Jak postępować w przypadku (cyber)przemocy. Systemowa interwencja i profilaktyka w szkole”

 

 Katarzyna Gagan, konsultant ds. informatyki CEN w Białysmtoku

 grafika: pixabay.com licencja CC

 

 

 

Wyciąg z materiałów „Jak postępować w przypadku (cyber)przemocy. Systemowa interwencja i profilaktyka w szkole”

Publikacja ze strony:

https://www.saferinternet.pl/pliki/publikacje/Jak%20postępować%20w%20cyberprzemocy.pdf

 

Omawiane teksty stanowią fragmenty podręcznika klicksafe zatytułowanego „Jak postępować w przypadku (cyber)przemocy. Systemowa interwencja i profilaktyka w szkole” (data oryginalnej  publ. luty 2017 r.)

Autorzy: Konflikt-KULTUR: Franz Hilt, Thomas Grüner, Jürgen Schmidt, Anna Beyer klicksafe: Birgit Kimmel, Stefanie Rack, Isabell Tatsch

Adaptacja: Szymon Wójcik, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

Tłumaczenie:  Agata Bader

Wydawcy: klicksafe jest niemieckim Punktem Awareness działającym w ramach Programu Unii Europejskiej ”Łącząc Europę”.  Koordynator klicksafe: Peter Behrens, (Landeszentrale für Medien und Kommunikation Rheinland-Pfalz) www.klicksafe.de

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską, http://ec.europa.eu/digitalagenda/self-regulationbetter-internet-kids

 Licencja: CC BY NC ND

 Dalsze informacje i materiały na temat (cyber) przemocy pod adresem: www.klicksafe.de/cyber-mobbing oraz www.konflikt-kultur.de/cyber-mobbing

 

Nowy podręcznik klicksafe przedstawia założenia interwencji systemowej: po raz pierwszy spotykają się tu traktowane dotąd oddzielnie obszary: zapobiegania przemocy, interwencji w przypadku przemocy oraz pedagogiki medialnej. W efekcie powstały interdyscyplinarne materiały lekcyjne opisujące metody interwencji i przedstawiające systemowe zarządzanie konfliktem w szkole. Wśród materiałów znajdą Państwo 10 podstawowych wskazówek opisujących, jak szybko i sensownie zadziałać w przypadku wystąpienia naglącego przypadku (cyber) przemocy. Dołączono także wytyczne i formularze do udokumentowania i przeprowadzenia wywiadów z osobami poszukującymi pomocy, osobami wskazanymi jako sprawcy bądź świadkami sytuacji konfliktowych.

 Tekst publikacji w załączniku poniżej.